søndag den 27. november 2011

Livet i alt almindelighed.......

Så skal vi til det igen. Vores dejlige hund Bine skal en tur i narkose igen. ØV ØV En beslutning, som har været udskudt, men....også nødvendig at ta. Hun er vokset, og skal scannes igen, så vi kan få vished om, hvor slemt det står til med hendes hofter. Jeg frygter, da hun har haltet indimellem den sidste tid.


Vi må se hvad dyrlægen siger. Men.... jeg/vi er slet slet ikke klar til at sige farvel til hende endnu. Hun er den skønneste, dejligste familiehund, med et utrolig dejligt sind.

En tankefuld tid. Filthjerterne lavede jeg i min 1. øvelsespraktik ´på et herligt aktivitetscenter for udviklingshæmmede. En skøn tid i min uddannelse, og hvert år til jul, når hjerterne findes frem, går tankerne til min dejlige vejleder og min tid på stedet. Gode minder.  Pigerne og jeg var fredag aften nede og købe bånd m.v. til flere filtede hjerter. Den gammelrøde filt har vi tilbage fra sidste år, så næste weekend skal vi lave julehjerter. Pigerne glæder sig.

Også de to skønne stjerneskåle bringer minder frem. Dem fik jeg for et par år siden af min dejlige veninde Anne Sofie. Nu pryder de atter bordet midt i køkkenallrummet, og jeg sender hende en tanke når jeg ser dem. Flere minder sættes også igang, når jeg tænker på Anne Sofie, nemlig de dejlige stunder vi sammen har haft med vores fælles nu afdøde veninde Hanne. Hanne døde i november sidste år, hvor hun bukkede under for leverkræft som havde bredt sig. De sidste dage har jeg tænkt meget på vores venskab, nu hvor det netop er et år siden vi var med til at begrave Hanne. Vi var 4 piger, som mødtes på SKALS Håndarbejdsskole, året var 1991, og vi har holdt sammen som ærtehalm siden. Nu er vi kun tre tilbage. Mine tanker går til Hannes enkemand og to mindre børn, som snart skal holde deres 2. jul uden mor. Livet er til tider uretfærdigt.




1 kommentar:

  1. Håber det bedste for Bine og jer, hun ser meget sød ud og det er ikke til ,at bære hvis hun ikke mere skulle være hvis jer.

    Livet er ikke altid retfærdigt ej heller til ,at forstå meningen med det der sker. Vi får ikke altid de svar vi søger, tror ikke altid at der er nogen svar.
    Husk det i havde sammen vil du altid gemmer i tankerne og mindes tilbage på. Vi skal huske de gode ting i livet :-)
    God aften

    SvarSlet