torsdag den 17. november 2011

Pigevest

Lørdag formiddag var vi nede i byen med "moster" og købe garn til huer til min søsters piger. Det var ikke så godt, da jeg havde en bestilling fra min egen Maria. Hun vil gerne have en kort pigevest. Hmm.....Jeg havde en opskrift men ikke garn der passede. Så..... jeg købte to bundter lilla, højeste ønske, vesten skulle være denne.....




Det skulle være denne vest i lilla. Den kære pige var selv med nede for at kigge billeder, men når man er på vej til de 10 år, og har selvstændige meninger, ja så kan der godt laves lidt om på alting. Vesten skulle være glat, og uden snogninger. Hmmm........




 det endte så med denne vest, som er klar til en gang vask, så jeg kan få den syet sammen. Måske der skal broderes lidt foran, hvis det vel og mærke falder i god jord hos Maria....... At mor her har haft et par dage på langs med hoved pine og svimmelhed, ja det kom så hende til gode.



5 kommentarer:

  1. Ja, de små piker kan ha bestemte meninger, og det er bra :-)) Hun blir nok veldig glad for den vesten, lilla er så populært for tiden.
    Koselig blogg du har :-)) Gleder meg til å følge deg videre.

    SvarSlet
  2. Rigtig sød farve - en vest er altid kærkommen her i huset - den varmer lige det rigtige sted, og der er ikke mulighed for at den kradser nogensteder - for man har jo en trøje indenunder.

    SvarSlet
  3. Hilde- ja jeg håber den bliver som hun har tænkt sig. Måske jeg skal brodere lidt melfleur blomstersting, eller hækle nogle små blomster til at sætte på. Tak. Dejligt du kiggede forbi.

    Charlotte- Farven har hun selv valgt. Men passer godt til hende. Jeg har det sådan selv her i efterår, vintertid. Når først jeg er begyndt med strikkede sjaler, ponchoer og veste, så er det næsten ikke til at slippe det igen. Og.....hvis jeg så er uden en enkelt dag, føler jeg jeg mangler noget og fryser.

    SvarSlet
  4. Det er dejligt nå de ved hvad de vil have :-)Flot farve hun har valgt. Den er rigtig sød både i glat og som mønsteret viser med snoninger.
    Majbritt

    SvarSlet
  5. Ja, bare det hun vil ha´ikke bli´r for kompliceret til mor her. Ja, jeg mangler bare at overtale til lidt perler eller broderi, for den ikke bliver for kedlig.

    SvarSlet