søndag den 27. november 2011

JULEN sig nærmer......

Endnu en weekend er ilet afsted. Kun 3 uanmeldte besøg idag, så..... jeg har da nået lidt. Sådan er livet nogle gange her hos os ude på landet. Folk stopper op og gør besøg (det sker ofte) så kun tiden viser hvad jeg når. Men.... julen har idag sneget sig ind i hos os. Børnene har været med til at pynte op. Jeg ved ikke hvem der har nydt det mest, men skønt er det.

Mangler kun tre julegaver, så er alle gaver købt og klar. Jeg håber på at det kan give lidt ro her i December, så vi kan julehygge, bage, lave konfekt og bare være mere sammen, hvad vi alle fem trænger til. De sidste år har der været stress på, både p.g.a. byggeri, nyt arbejde m.m. Jeg har ikke givet mig selv lov til at komme i julestemning. Julepynten har kun været beskedent, og fremme for børnenes skyld.

Men iår er det anderledes. Jeg har i aften gået rundt og kigget på alle mine gamle nisser, som betyder noget for mig. Og også et par nye, som er kommet til de senere år. Jeg kan mærke julestemningen bobler, og breder sig i vores hjem. Et par billeder af mine nisser vil jeg vise her.




Disse to gamle hæklede nisser har jeg fået af min mor.
En gammel dame som dengang kom hos min mor og fik ordnet hår. Hun hæklede nisser og solgte af dem. Jeg var så heldig, at min mor købte et par til mig.


De to gamle strikkede nisser, fik jeg af min farmor da jeg flyttede hjemmefra. At vide, at hun har brugt rigtig mange timer med at stirkke nisserne, gør mig rigtig glad. De bliver hvert år forsvarligt pakket ned.
Alle disse sidder nu rundt omkring i vores hjem og kigger på os. Alle med hver deres lille historien. Hvor jeg dog nyder at gå December imøde.

God December måned til jer alle derude i blogland.

1 kommentar:

  1. Det er sjovt, at have nisser med hver deres historie og en særlig betydning. De er med til ,at gøre jule til noget ganske særligt. Her har vi ikke meget julepynt, det vi har er det der betyder noget for os.
    Det ser hyggelig ud hos jer.
    I år er jeg helt bagefter med julegaver, har kun et par stykker, vi har jo også lige en fødselsdag inden jul.
    Gid fornøjelse med ugen forud
    Kh m

    SvarSlet