søndag den 30. januar 2011

Hanne Falkenberg og pyramide trøjen.....

Jeg havde længe haft et godt øje til Pyramidetrøjen fra Hanne Falkenberg. Synes godt om selve strik-designet, så da jeg pludselig var så heldig, at få fingre i opskriften måtte jeg bare igang. Til min fødselsdag i 2009 fik jeg gavekort til Gårdbutikken, Naturlig beklædning nær ved Hobro. En super hyggelig hule-butik. Anne der ejer butikken har selv får, og får ulden spundet og farver derefter garnet. Jeg købte dette flotte hjemmefarvet garn, og derud af det gik.


Blusen vejer 670 g. Er strikket på p.3,5 i lys syrenfarvet og mørk lavendelblå. Farverne er lidt sværre at se på billederne, men jeg elsker disse farver.


Men..... Trøjen blev færdig og manglede kun at sy eller strikke sammen på undersiden af ærmerne. Jeg prøvede den inden, og til min rædsel opdagede jeg her, at den var alt for stor. ØV ØV. Den har så i over et år lagt i "skammekrogen" i mit arbejdsværelse. Pludselig op til jul fandt jeg den frem. Min veninde Anne var på besøg, vi kiggede på det "uheldige" projekt og hun tog den med hjem, syede den sammen under ærmerne med flotte maskesting (Hun er noget så dygtig til at montere) og jeg har nu fået den retur. Nu mangler jeg bare at kontakte Anne i Bremslev, mht. filtning af denne type garn, måske jeg filter den ganske let i maskinen, så den svinder lidt i størelsen. Håber den kan reddes.

Er stadig helt vild med modellen, så måske jeg en skønne dag, skal forsøge mig igen hmm......

2 kommentarer:

  1. Hej , den er super flot , men hvor ærgeligt at den er for stor . Farverne er også lige mig , netop den sammensætning er super flot :-)Jeg håber det lykkedes dig at få den til at passe .
    God søndag .
    Birthe

    SvarSlet
  2. Tak for det. Ja, jeg er ærgelig, og det bliver med bævende hænder, at jeg putter den i vaskemaskinen, men jeg er nød til at forsøge.
    Sætter nok resultatet på bloggen - hvis det altså lykkedes.
    Anni

    SvarSlet