søndag den 20. februar 2011

Lidt håndarbejde blev det alligevel til.......

Inden juleferien opdagede jeg, at Bente Geil havde udgivet en ny opskrift på rundt regnet. ØV ØV. Jeg har nemlig den gamle udgave. Den nye har et ekstra stykke strikket, så den går lidt ned på bagdelen. Min kravler sådan op, så den har kun været brugt 5-6 gange. Men..... jeg besluttede mig for at kontakte hende, om hun havde et lille tillæg til den gamle opskrift, da jeg har en bundt garn tilbage. Hun skrev tilbage, at hun ville kigge på sagen....... og sørme om der ikke kom en mail fra hende for nogle dage siden. Hun havde udarbejdet en tillægsside, og skrev og spurgte om jeg vil afprøve den. Så var gode råd dyre, så det først lørdag eftermiddag, og havde derfor ikke mulighed for at købe garn fra Geilsk. Jeg måtte på mit lager, og fandt noget til pind 6 som passede, så jeg er i fuld gang, og skal nu til at dele stykkerne og strikke ud ad.



Ups...... afsløret, en af de ting som jeg kom til at købe i stof og stil. Opskrift på hæklet elefant. Jeg har kun to gange tidligere hæklet efter opskrift, så....... det må siges, at jeg har sat mig selv på prøve...... men.....det skrider roligt fremad. Er spændt på resultatet. Men...der skal øvelse til, den store hækler er jeg ikke, men vil så gerne lære det. En drøm jeg håber at kunne føre ud i livet..... jeg forsøger i hverttilfælde.

2 kommentarer:

  1. Har også strikke denne og bruger den aldrig, den sidder ikke godt, er nu spændt på hvordan den bliver med det lille ekstra stykke. Glæder mig til at se elefanten ;-)

    SvarSlet
  2. Hej søde!
    ja, jeg er selv spændt på resultatet både med vesten, og elefanten. Har ikke så meget tid til håndarbejde de næste dage, møder og forberedelse.....men lidt får jeg vel lavet.

    SvarSlet