mandag den 27. december 2010

Så gik tiden igen alt for hurtig..........

December måned er atter en gang gået alt for stærkt. I år kunne jeg slet ikke finde juestemningen frem. På trods af "nissevenner" på arbejdet, klippe klistre med min børnehave klasse, julemusik i radioen, ja..... julestemningen indfandt sig ikke rigtig før ugen op til jul. Men.... en dejlig juleaften, med mine forældre på besøg, og tre glade og forventningsfulde børn. Den største julegave fik jeg dog den 23. december hen til aften. En opringning om, at jeg igen er blevet fastansat, denne gang i Mariagerfjord Kommune. En skøn tanke at holde juleferie på.
December måned har også været en travl måned herhjemme. Som juletræsproducent, har gemalen ikke været meget inde, og de sidste 10 dage inden jul, kom igen iår rigtig mange forbi, for at købe juletræ ved stalddøren.
Lidt strikketøj er der dog blevet tid til.Jeg købte garn til hat og halstørklæde i Odense, og det er nu blevet færdigt. Dog overvejer jeg lige nu, om jeg skal hækle en lille blomst eller andet som pynt til hatten.Vi får se.....
Mandag eftermiddag/aften var jeg forbi gårdbutikken Rosenlund i Sjørring uden for Hobro. Absolut en butik der er et besøg værd. Jeg kender efterhånden Margrethe derude så godt, at vi ind imellem bytter lidt erfaringer, og opskrifter. Jeg fik en opskrift med hjem på et "flæse-tørklæde". Nemt at strikke, og det kan være færdig på en god lang fredag aften. Jeg har fået strikket to indtil videre. Et i blå/grå farve, bomuld, og et i håndfarvet uld garn fra gårdbutikken i Bramslev. Det røde har jeg allerede brugt flere gange, tror ikke det er de sidste jeg har strikket.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar