søndag den 14. november 2010

Kærestetur til Odense

Ja, arbejde og børn, hund og hus har taget mange timer den sidste tid, så...... jeg har været lidt bag efter med at få sat nyt på bloggen. Og...... jeg må også sige, at overraskelsernes tid ikke er forbi. Forrige weekend fik jeg fredag aften at vide, at min søde mand havde bestilt barnepige fra lørdag morgen til søndag eftermiddag, og vi skulle sammen på weekend, bare for at komme væk hjemmefra, og slappe af. Han havde bestilt overnatning på hotel i hjertet af Odense.

Pyh... ha..... en overraskelse. Vi kørte afsted i dejligt solskin lørdag formiddag. Vi var i Odense kl. 11.15. Parkerede bilen i p-huset, og gik ud i Odense. Bare os to, hånd i hånd........ har ikke været på tur sådan i de sidste 9 år. Det var tiltrængt. Vi spiste frokost, lejede to cykler og cyklede omkring H.C. Andersens hus, i parken, ned til havnen, skøn cykeltur i efårssolen.




Det blev også til et besøg indenfor i Garnbutikken Tante Grøn. Men..... jeg blev lidt skuffet. Øv Øv . Da Carsten i starten af 90érne boede i Odense, var jeg ofte inde i den hyggelige garnforretning, med masser af spændende ting, men...... nu hvor jeg ikke har besøgt den i mange år, var det en stor skuffelse. Meget brugskunst var kommet til, og den lidt huleagtige stemning, ja den eksisterede ikke mere. Men.... jeg kiggede da lidt garn, og købte også noget Eskimo og mohair garn til hue og halstørklæde.
Aftensmaden blev indtaget på en restaurent i byens centrum. Skønt at kunne sidde og nyde maden, og tale uforstyret sammen. Søndag blev det en gåtur, og en lille shoppetur i Rosengårdscentret. Det var lidt nostalgisk, at gå rundt i Odense og ude i centret, lige som for godt 18 år siden. Puh ha som tiden flyver afsted.

1 kommentar:

  1. En dejlig beskrivelse af en skøn tur for jer to.
    Knus Anne

    SvarSlet