tirsdag den 19. juli 2011

Små projekter

Det var et mærkeligt forår for mit vedkommende. Jeg har tidligere været gået lidt i stå med strikkeprojekter m.v. nok altid når der er for travlt med alt muligt andet. Men...... denne gang ved jeg ikke helt hvad det var, og jo..... så gør jeg det nok inderst inde alligevel.

Kommunens skolestrukturdebat har været hård at komme gennem. Nok fordi jeg både privat var med til gennem skolebestyrelsesarbejde  at kæmpe for vores lille landsbyskole, men også fordi jeg arbejdsmæssigt sidste sommer mærkede til det ved en overflytning til ny stilling og ny arb. plads på ny skole. Mange nye ting at forholde sig til. Før var skolepædagog og med i sfo-delen. Nu fik jeg pludselig tilbudt stillingen som børnehaveklasseleder, noget jeg lige skulle finde mig til rette med. OG........ pludselig i det tidlige forår kom nok reaktionen. Alt for mange arbejdstimer, og alt for meget i fritiden. Jeg gik helt i stå.


Ingen strikkeopskrifter ville som jeg, og lige meget hvad jeg fandt frem, var der problemer.  Lidt småprojekter blev det til... jordbærhatte og filtede futsko var det eneste jeg kunne få til at blive som det skulle, og så måtte jeg bare vente til lysten kom tilbage. Min gigt har også haft andel i den manglende styrke. Når der intet fremskridt er med medicin, og det altid gør ondt, ja så gør det ikke tingene meget lettere.



Et par mere, de venter kun på at komme en tur i vaskemaskinen. De er strikket i garn fra dansk pelsuld, rester jeg havde i strikkekurven. De skal nok komme i anvendelse, når vi når lidt længere hen på året.
Alt er nu ved det gamle, og jeg nyder at kigge opskrifter, blogge lidt rundt, og nyde synet af alle de flotte ting som titter frem rundt om.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar