søndag den 9. januar 2011

Lune morgenboller

Gemalens alarm i telefonen bibbede kl. 04.45. Sikke en tid at skulle op. Men....ingen vej uden om for hans vedkommende, da arbejdet kaldte 05.45. Da jeg stod op 7.15 var der rigtig rusket vejr. Lige vejr til lune boller. Så...gær ud af køleskabet, og kl. 9.10 var der lune boller til resten af familien. Den mindste af pigerne kom grædende ned, så op på bordet med hende, hvor hun kunne sidde og røre i bolledejen. Jeg tror vi nød det begge to.

Igår startede jeg på "store oprydningsdag" i mit "filte,sy,strikke" rum. Pyh..... kan mærke, at det er for længe siden sidst, men dejligt når det hele er på plads. Jeg håber at blive færdig i dag. 

3 kommentarer:

  1. To sjæle en tanke ;-) kl 24.00 besluttede jeg at vi skulle have nybagt brød til morgen, så det blev blandet og stilt i køleskabet, klar til morgen.
    Kl 6.45 kom den i ovnen og mums vi fik den lækrester brød ;-)
    Jeg er sikker på at i nød det begge to, lille mus ;-)

    SvarSlet
  2. hmmm, der er ikke noget bedre end nybagt brød om morgen, jeg er desværre selv for dårlig til at huske at sætte det over aftenen før, eller at stå tidligt op. madlavning med børn på bordet er da noget af det hyggeligste.

    maja

    SvarSlet
  3. Hej Maja!
    Har haft en "sløv" periode med bagning. Men..... nu er det et nyt år, og også ny energi. Har lært at 10 min. arbejde om aftenen inden sengetid, sparer 1 time næste morgen. Så...... tit har jeg rørt dej lørdag aften inden sengetid, og vupti er der lune boller søndag morgen....uhm...hvilken start på dagen. hi hi

    SvarSlet