søndag den 10. november 2013

Endelig en hygge søndag hjemm........

Kan ikke huske hvornår det sidst er sket.... en stille søndag herhjemme. Maria skulle være i idrætscenteret kl. 9.15 i formiddag. Hun skulle spille håndbold. Efter at have været på langs i næsten en uge, spillede hun noget af to kampe i går, også på hjemmebane, og skulle så spille en lokal kamp i formiddag. Men....... hun var slet ikke klar. Så jeg måtte have hende med hjem igen. Ved ikke hvad der er efter hende, men skidt det har hun været. Efter nogle timer på sofaen kom hun ned. Jeg fik hende til at sy den sidste pude på symaskine, puder vi startede på sidste søndag. Nu......ser de sådan ud


Maria er bare så glad, to stk. gulvpuder til hendes værelse er helt færdige. Mønsteret er fra
stof og stil. Line har også været med til at sy. Hendes ugle har haft ferie nede i min sy skuffe. Den manglede kun øjne og fyld. Nu har den fået begge dele, den bragte lykke.
Mønsteret her er også fra stof og stil.



 
Dagen er bare fløjet af sted. Jeg gik lige udenfor til fotografering, lige for at snappe det sidste dagslys. Jeg stod lige et par minutter og nød efterårsstemningen uden for køkkendøren. På bare tre uger har vores 100 år gamle bøgetræ smidt alle bladene........ Nu går der noget tid inden der atter er nye små grønne bøgeblade i sigte.

 
Vores gamle pergola er atter kommet op. Jeg mangler kun lige at plante tre planter op ad stolperne ud mod haven. Men.....det er min klatrevin og mine tobakspibeplanter, og de skulle have tabt alt løvet før jeg må grave dem op og holde flyttedag. Det var en rar gartner ude på planteskolen der lærte mig det. Godt for mig, for ellers havde jeg nok ikke haft dem næste sommer. 

 
nu mangler vi bare at få spist, tage bad..... og så venter en time med strikketøjet i aften. Jubiiiiiii
 


2 kommentarer:

  1. Det lyder som en søndag, der er gåde dejligt i et tempo som alle kunne være med til. fedt. fine billder .

    forsæt god søndag til dig med et dejligt bad og hygge med strikketøj.

    SvarSlet
  2. Det var super skønt, bare at være hjemme (for en gang skyld). Kun lige to genboer der kiggede forbi, og så ellers gøre lidt herhjemme (i det tempo der nu passede). Det blev nydt i fulde drag.

    SvarSlet